Fedtprocent beregner til måling af kropsfedt


fedtprocentVores fedtprocent beregner:

Hvor meget kropsfedt bærer du på? Hvordan regner man fedtprocent ud? Find ud af om du er i det sunde interval her med vores fedtprocent beregner.

Husk at like os på Facebook! :)

 

Se en udvidet beskrivelse af resultatet herunder! :)

Din fedtprocent er den procentdel af din krop som består af rent fedt. Hvis du vejer 70 kg. og har 10% fedt, betyder det, at din krop består af 7 kg. fedt og 63 kg. resterende kropsmasse (knogler, muskler, orgel væv, blod, …).

En vis mængde fedt er afgørende for essentielle kropsfunktioner!

Fedt regulerer kropstemperaturen og isolerer organer og væv, og er den vigtigste form af kroppens energilagring.

Denne tabel beskriver fedt intervaller og deres tilknyttede kategorier:

Women Men
Essentielt fedt 10-12% 2-4%
Atlet 14-20% 6-13%
Fitness 21-24% 14-17%
Acceptabelt 25-31% 18-25%
Fedme 32%+ 26%+

Herunder kan man nogenlunde se, hvordan det ser ud i de respektive intervaller. Så kan du selv se, hvad du skal/kan bestræbe dig efter ;)

fedtprocentmenwomen

Det bedste tidspunkt at bruge denne formel på, er om morgenen. Din kropsvægt og dit taljemål er mest præcise lige efter du vågner fra en 7-8 timers søvn.

Denne fedtprocent beregner er baseret på en formel, som er udviklet af den amerikanske flåde.

Formlen ovenfor beregner ikke din nøjagtige fedtprocent. Den mest nøjagtige måde er ”undersøisk vejning”. Denne formel bør dog give dig en konsekvent måling, som du kan bruge som en rettesnor, når du vil afgøre, om du taber kropsfedt og / eller muskler.