Kalorieberegner til dagligt kaloriebehov


kalorieberegner

Vores kalorieberegner:

- Her kan du bruge vores kalorieberegner, til at måle dit daglige behov af kalorier:

Husk at like os på Facebook! :)

 

 
Se en udvidet beskrivelse af resultatet herunder! :)

En kalorieberegner bruges til at måle det daglige energi behov. Resultatet af kalorieberegneren er det samme som ved en TDEE beregner, og måler det antal kalorier man har behov for at indtage, for at opretholde ens nuværende vægt.

Er man i en muskelopbyggende fase, så kræver det lidt flere kalorier (en såkaldt “bulking periode”). Er man derimod interesseret i at tabe sig, så skal man indtage færre kalorier end det resultat man får. En tommelfingerregel siger dog, at man MINIMUM skal indtage 80% af ens resultat fra kalorieberegneren. Kalorieberegneren er specielt interessant at bruge når man skal kombinere det med f.eks. en af de mere populære faste metoder som 5:2 eller 16/8.

Denne kalorieberegner bruger Harris Benedict ligningen. Harris Benedict ligningen er en formel, som bruger din BMR og derefter anvender en aktivitets-faktor til at bestemme dit samlede daglige energi behov (kalorier). Den eneste faktor udeladt af Harris Benedict ligningen er muskelmassen.

Husk! slankere kroppe har brug for flere kalorier end mindre slanke. Derfor vil denne ligning være meget præcis hos de fleste – undtagen de meget muskuløse (vil undervurdere kalorie behov), og de meget fede (vil overvurdere kalorie behov).