TDEE beregner til dagligt energibehov


tdeeberegner

Vores TDEE beregner til TDEE udregning:

- Her kan du bruge vores TDEE beregner, til TDEE udregning og til at måle dit daglige behov af kalorier (Total Daily Energy Expenditure):

Husk at like os på Facebook! :)

 

Se en udvidet beskrivelse af resultatet herunder! :)

En TDEE beregner bruges til at måle det daglige energi behov. Der tages udgangspunkt i ens stofskifte og der adderes herefter med en aktivitets faktor. Din TDEE er altså den energi du forbrænder på dagsbasis. Det er antallet af kalorier, som du kan/skal indtage for at holde en bestemt vægt. Dvs. er din TDEE på 2000, så skal du indtage 2000 kcal for at beholde den vægt du har nu. Pt. bliver der talt meget om TDEE i sammenhold med den populære 5:2 faste metode. Her skal man nemlig spise 25% af ens TDEE 2 dage om ugen. I øvrigt en fantastisk metode til vægttab :)læs mere om den her. Denne TDEE beregner bruger Harris Benedict ligningen. Harris Benedict ligningen er en formel, som bruger din BMR og derefter anvender en aktivitets-faktor til at lave en TDEE udregning. Den eneste faktor udeladt af Harris Benedict ligningen er muskelmassen.

Husk! slankere kroppe har brug for flere kalorier end mindre slanke. Derfor vil denne ligning være meget præcis hos de fleste – undtagen de meget muskuløse (vil undervurdere kalorie behov), og de meget fede (vil overvurdere kalorie behov). Vores TDEE beregner måler først din BMR ved hjælp af vores BMR beregner og addere så med følgende faktorere:

Lidt eller ingen motion 1,2
Lidt aktiv (let motion/sport 1-3 dage om ugen) 1,375
Moderat aktiv (Middel træning/sport 3-5 gange om ugen) 1,55
Meget aktiv (hård træning/sport 6-7 dage om ugen) 1,725
Ekstrem aktiv (meget hård træning/sport og fysiske hårdt job) 1,9